Till: Ödeshögs invånare

Ungdomar för kollektivtrafiken

Vi är ett par ungdomar som vill förbättra kollektivtrafiken i Ödeshög, vi ska jobba med detta under 3 veckor och vi har intervjuat lite folk men vi vill även ha in namninsamlingar från ödeshögsbor som vill ta ställning i detta och som tycker detta är en bra idé.

Kortfattat så tänker vi att vi skulle kunna införa till exempel sommarlovskort så förbättrar vi förutsättningarna för alla ungdomar som kanske inte har pengar eller vill resa runt till andra städer och orter. Vi vill även spara på miljön och därför dra in mer busstider där inte så många åker som går direkt till Mjölby som sedan kan ersättas till andra busslinjer som går till andra orter såsom Vadstena och Gränna till exempel. Vi vill också hindra att linjen till Tranås tas bort då gymnasieelever får ta en lång omväg till skolan annars och det blir svårt att ta sig dit om man inte har körkort.

Ödeshög, Sverige

• För att kollektivtrafiken behöver bli bättre i Ödeshögs kommun. Det behövs kollektivtrafik mellan Gränna och Ödeshög för att kunna studera tex i Jönköping.
  • Viktigt att det finns kommunikation, särkilt för våra ungdomar som inte har körkort. Men viktigt för oss alla.

2021-06-28 10:30:41 +0200

2021-06-21 20:19:22 +0200