Till: Högsta domstolen

Uppehållstillstånd för min sambo

Detta är mycket viktigt då vi har ett barn som är svensk medborgare,även jag mamman till barnet.
Pappan är afghan men uppväxt I iran hans namn är Seyed Esmail Hashimi.
De vill deportera honom till ett land han inte känner till.
Han har familj i Sverige,3 av 5 bröder är här och en i Frankrike.
Han har ytterligare 2 syskon i iran.
Min sambo är en en bra man som bara vill få chansen att få visa att han kan bidra till samhället med skatt och gå på sfi och lära sig svenska.
Han kan inte göra det nu i sin nuvarande situation utan svenskt id och bank kort.
Han vill leva ett liv med mig och vårat gemensamma barn som är 2 och ett halvt år.
Vi vill gifta oss självklart i framtiden men det är inget vi vill bara göra för att andra tycker det,vi vill ha ett stort bröllop och det kostar.
Han jobbar men får ingen lön för det,han har jobbat vitt i 2 år av 7 år här i Sverige och vi har varit ihop I 6 år nu idag den 1 juni 2022.
Han har alla punkter i sitt ärende som styrker vem han är,problemet är att migrationsverket tycker dessvärre att han har ljugit om sin identitet men det har han inte för att i iran eller andra länder runt omkring så är det väldigt vanligt att få ett biologiskt namn men sedan ochså ett smeknamn som de själva väljer med åren beroende på hur du är som en person.
Men när jag förstod att allt var fel så försökte vi direkt byta hans namn till det namn han biologiskt heter men de nekade oss många gånger muntligt.
Migrationsverket försöker gång på gång att hitta ursäkter till att deportera en person som har bidragit till samhället mer än någon annan.
En person som gör allt för vårat barn.
Han har blivit hotad till livet från sina släktingar att om han blir deporterad till Afghanistan så kommer de att hitta honom och mörda honom.
Min sambo är även en person som är med i en stor risk grupp för shia muslimer.
Hans släktnamn är Sayeed.
Min sambo praktiserar inte muslimska traditioner på samma sätt som han blivit tvingad att göra i iran.
Han har även problem med att om han skulle bli deporterad till Afghanistan och han inte talar samma språk att människorna i Afghanistan skulle tro att han är spion för Irans regering och få för sig att mörda honom.
Iran har deporterat honom till afghanistan 2 eller 3 gånger då han levde illegalt i iran.
Vid alla de tillfällena har han blivit misshandlad och förföljd av olika folkslag i Afghanistan även myndigheter så som polis.
Jag behöver din/eran hjälp att bevara livet på en man som skulle göra allt för att få bidra mer till samhället än vad han redan gör.
Han har jobbat för en massa svenska företag och icke svenska,han har jobbart 12 timmar i streck i flera år utan att få någon slags lön.
Det är dags att någon lyssnar och agerar. Som sambo till honom så har detta påverkat inte bara mig men hela min familj och vårat barn mest.
Så jag vädjar till er att hjälpa oss.

Det här är inte bara viktigt för mig men för alla andra som sitter i samma situation som oss.
För om jag lyckas så kan andra även lyckas.
Systemet i Sverige för flyktingar är en av de sämsta system jag någonsin fått se med egna ögon,att de inte får svenskt id kort och bankkort gör att de inte kan jobba och betala skatt och påbörja och visa sina framfötter i Sveriges samhälle och lära sig svenska på sfi,det är 1 av flera problem som behöver ändras.
I Sverige tillåter vi mördare,våldtäktsmän och knarklangare få uppehållstillstånd men människor som min sambo får inte stanna för att de är bra människor,var är logiken.
Människor som jag har känt, som blivit deporterade har blivit mördade på plats, då de ser ut som landsförrädare i deras ögon.
Jag har ett barn med den jag ska tillbringa resten av livet med,men migrationsverket kan med ett knäpp med lillfingret få honom deporterad och mördad.
Det är inte bara mig själv jag tänker på det är även vårat gemensamma barn som får lida.
Vart är medmänskligheten för någonstans.
Vi måste börja någonstans och jag tänker vara den som tar första steget emot rätt riktning.
Håller du med mig så följ min kampanj så vi kan börja rädda alla afghaner som behöver en chans att visa vad de går för i samhället.

Hur den kommer att överlämnas

Direkt till högsta domstolen.

Göteborg, Sverige

2022-06-03 06:51:22 +0200