Till: Oppositionspolitikerna

Vi kräver misstroendeförklaring mot regeringen!

Regeringen styrs av det rasistiska SD och lyder alla deras befallningar, bara för att få njuta av att sitta vid makten och roffa åt sig pengar ur statskassan i form av skattesänkningar för de redan rika, på de fattigas bekostnad. De vill lura väljarna att ignorera detta genom att istället hetsa folk
mot flyktingar. Förslaget om att vi ska ange papperslösa för att dessa ska kunna fängslas och tvångsutvisas till länder där de riskerar att bli mördade, var tillräckligt vidrigt. Nu vill de dessutom ta ifrån asylsökande rätten att vistas fritt i samhället och låsa in dem som om de hade gjort något brottsligt! Regeringen sitter helt i knät på SD och kränker mänskliga rättigheter.
Vi, undertecknade, kräver att oppositionen lämnar in en misstroendeförklaring mot denna inkompetenta, rasistiska och inhumana regering!

Regeringen godkänner diskriminering av flyktingar och vill instifta angiverilagar som på Hitlers tid - på order av SD.
Vi kan inte låta denna inkompetenta, maktgalna regering fortsätta hållas.
Vi måste stoppa dem innan de gör något ännu värre. Vilken grupp kommer de att diskriminera nästa gång?

2023-09-24 13:58:26 +0200

2023-09-22 09:09:44 +0200