Till: Göteborgs Stad

Vi vill ha kvar Irene Van Manen och Daniel Blasko på Actionpark

Irene och Daniel har i mer än 10 år burit skateparken Actionpark på sina axlar. De har tillsammans skapat en välkomnande miljö för ungdomar från alla håll och kanter, och gett liv till en varm, kreativ och öppen kultur. En otroligt viktig mötesplats för ungdomar, vars trygghet alltid har vilat på pelaren av Daniel och Irenes hårda arbete.

På grund av en alltmer hård och begränsad arbetsmiljö väljer de nu att lämna sin arbetsplats. Vi vill att Irene och Daniel ska stanna kvar, och få återgå till den fina arbetsmiljö de under alla år odlat fram.

För att vi vill visa hur många vi är som vill ha kvar Irene och Daniel. Det är de som burit ansvar för att rekrytera sommar-arbetare med rätt kompetens för att se till att platsen är trygg och att rätt hjälp alltid finns på plats - allt från att coacha nybörjare, ta hand om redskap och utlåning, skapa evenemang och aktiviteter, till att ta hand om och plåstra om åkare som skadat sig.

För att vi vill ha kvar folk som faktiskt har en fot i den värld och kultur som åkarna själva befinner sig i.

För att vi vill att de som grundat och omhändertagit vår fina park ska få fortsätta vårda den verksamhet och kultur de skapat. Både Daniel och Irene är våra stora eldsjälar i skateboard-Göteborg, som har lagt ner så mycket hjärta och själ i sin verksamhet.

För att vi som jobbat i actionpark över somrarna önskar att fortsätta jobba i parken framöver; vi som vuxit upp i parken och kallat den vårt andra hem, och kunnat känna oss trygga och välkomna, tack vare att verksamheten bedrivits på det vis den hittills gjort.

Göteborg, Sverige

2023-06-29 21:44:12 +0200