Till: Sponsorer tillsammans med invånarna och kommunen

Anordna Sopsortering i Ödeshögs Restaurangområde

Under senare tid har nedskräpningen kring resturangområdet i Ödeshög och framförallt runt McDonalds varit brutal. Vi vill uppmana fler folk till att slänga rätt alltså att undvika att nerskräpa i naturen. Vi vill lösa detta genom att sätta upp en soppstation centralt mellan resturangerna Dinners, Burkerking och McDonalds.

För att gynna miljön på ett effektivt sätt då det här är ett område där mycket skräp slängs och just nu tyvärr i naturen. Vi måste även se det ur ett vidare perspektiv och spara på våra miljöresurser i längden och eftersom de håller på att ta slut så vi ser detta som en minimal lösning för Ödeshögs Kommun. Vi som Kommun har framförallt ett ansvar att ta hand om vår fina insjö Vättern som än så länge håller sig i fint skick men det kan eskalera snabbt om vi inte skärper oss. Dagligen blir det mer och mer nedskräpning i naturen i Östergötlands län enligt studier, Ödeshög skulle kunna vara en ort som tar vändningen i det här och sätter en ny trend. Inte bara miljötänk utan handlingskraft.

Stockholmsvägen 51, 761 43 Norrtälje, Sverige

2021-06-22 08:48:15 +0200