Till: Riksdagen

Hem åt hemlösa djur

Photo by Beng Ragon on Unsplash

Hej jag heter Greta och är 12 år. Jag tycker att det finns alldeles för många hemlösa djur i världen. Vi kan tillsammans ge dom ett bra och tryggt hem men jag kan det inte om ni inte hjälper mig med det. Det finns totalt 500 hemlösa hundar och 150 000 hemlösa katter i bara Sverige. Det är helt otroligt, helt hemskt och vi måste stoppa det, TILLSAMMMANS! Vi måste hjälpa djuren och hitta på en lösning. Vi kan till exempel starta en organisation som hittar hem åt alla djur i världen som är utsatta. Vi kan ge dom mat och den sjukvård dom behöver och sedan skänka bort dom eller sälja dom för att öka chansen att hitta hem åt dom hemlösa djuren. Vi klarar det. Tack för att ni lyssnar och uppmärksammar detta det betyder enormt mycket för mig att kunna hjälpa.

Hej jag heter Greta och är 12 år. Jag tycker det är helt hemskt att det finns hemlösa djur som springer runt på gatorna och letar mat. Vi måste tillsammans hjälpa hundra tusentals djur i nöd och det kan vi göra, vi kan göra skillnad men då måste vi gå ihop och göra det tillsammans. Jag tror att vi kan göra det men då måste alla medverka. Tack för att ni lyssnar och uppmärksammar frågan, det betyder enormt att kunna hjälpa.