Till: Norrtälje Kommun

Inomhus skate-park i Norrtälje

Upplåta en lokal att bygga en inomhus skateboard-park i.

Det har under sommaren varit en stor mängd ungdomar som använt den nuvarande utomhus skateboard-parken i Norrtälje och intresset för action-sport växer mer och mer. På vintrarna har utövarna dock ingenstans att ta vägen. I flera år har Willy's lastkaj fått fungera som alternativ till skatepark men utav förklarliga skäl fungerar det inte. Därav tror jag det skulle gynna folkhälsan samt kamratskap att genomföra mitt förslag.

Norrtälje, Sverige

• Självklart vill jag stötta all ungdomsverksamhet i Norrtälje som utvecklar och stimulerar människor i alla åldrar.
  • Det finns få "sporter" där alla åldrar och kön kan utöva den tillsammans helt utan förkunskaper. Inomhushallar behövs överallt!

2020-10-11 12:30:08 +0200

2020-10-07 16:44:55 +0200