Till: Migrationsverket Kållered

Låt Wael stanna !

Hej jag heter Wael Al Sous. Jag är 28 år och född i Betlehem. Jag fick lämna landet med min mamma när jag var 19 år, på grund av kriget. Innan dess jobbade jag och studerade där. I mitt hemland har folket få rättigheter och man har väldigt lite att säga till om. Jag har bott i Sverige i nio år och fått lära mig svenska själv. När jag kom till Sverige bodde jag först en kort tid i Örebro innan jag kom hit till Göteborg. Jag har kämpat för mina och andras rättigheter under en hungerstrejk med ca 30 palestinier 2014 - 2015. De allra flesta lyckades då få uppehållstillstånd utom jag och några till från Västbanken. Jag har nu varit i förvar i snart fyra månader och här blir vi behandlade som kriminella. Vi får bara gå ut på en liten rastgård, vi får inte ha mobiler med internet, vi får inte gå någonstans utan att någon med kod till dörren är med och öppnar. Vi är inlåsta. En förvaringsplats tills några som aldrig syns eller är närvarande bestämt sig för vad som ska hända med oss. Snälla låt mig få stanna det här är mitt hem.

Vi är inte kriminella, vi vill bara bo i lugn och ro, utveckla oss själva genom studier och utveckla landet. Jag vill säga till politikerna att investera i oss och hjälpa oss att få chansen till att leva här och ge tillbaka till samhället.

Kållered, Mölndal

2019-12-08 19:00:56 +0100