Till: Justitieminister Gunnar Strömmer

Om de sköt med pistoler istället för sina snoppar?

Öppet brev till Gunnar Strömmer.

För ett par dagar sedan gick Moderaterna ut och sa ”Vi måste bekämpa våldet mot kvinnor med samma kraft som gängbrottsligheten”. Samtidigt basunerar man ut att familjer vars barn begår brott ska vräkas för att komma tillrätta med problem i utsatta områden. Därför har vi några viktiga frågor till justitieminister Gunnar Strömmer.

Om sexköparna sköt med pistoler istället för sina snoppar? Skulle ni lyssna på oss som blir skjutna av dem då? Och om jag är otrygg i sexköparområden? Skulle ni lyssna då?

Du säger att du inte tvekar att kalla gängkriminella för ”inhemska terrorister”?

– ”De har ett stort våldskapital, de tvekar inte att använda det och de tycks vara likgiltiga inför risken att oskyldiga människor drabbas,” säger du.

Passar inte det in även på sexköparna?

Visste ni att sexköpare ofta är mästare på att strypas och sen säga;

”-Förlåt om jag var lite hårdhänt men du är så sexig när du kissar på dig när jag leker strypning med dig”.

Varför ingår inte sexköparna i tidöavtalet när de är de olagliga?

Män som ber om att få betala för att bli kriminella och utföra sexuellt våld på gärna så unga tjejer som möjligt.

Varför är det förenat med utvisning av tjejerna som är nödgade att prostituera sig till män som våldtar? Men inte våldtäktsmännen? De som stryper, älskar att oväntat örfila, kissa på tjejer.

Visste ni att det krävs endast sekunder för att göra en person medvetslös genom strypning? Att få hjärnskador är individuellt och en del får det efter mindre än 30 sekunder utan syre. Man vet aldrig innan.

Är inte det våld? Vad är det i så fall? Mordförsök?

På vilket sätt skapar de här männen inte otrygghet i sin närmiljö? Ska de också kunna vräkas eller? Om inte, varför inte det? De orsakar om några otrygghet för tjejerna de våldtar, sin partner och sina barn. Otrygghet förenat med livsfara. De utgör en säkerhetsrisk för utpressning gentemot sina arbetsgivare. Som en jag träffat som jobbar med IT-säkerhet på ett stort svenskt företag. De bor dock i ej utsatta områden. Oftast tillhör de den ekonomiska eliten. De är ofta politiker eller andra höginkomsttagare.

Vad ska vi göra med dem?

För att de ”måste ha omväxling”.

De är alltid minst 200 online dygnet runt i Malmö (med profilbild).

Utan profilbild oftast mer än 500.

På en enda sajt.

Som ni säger: ”tryggheten måste återerövras för alla i vårt land, oavsett var man bor”.

I sexköparområden också då?

/@kaffeflickan_ & @joachimpersson

Internationella kvinnodagen uppmärksammas idag (8 mars). Vill du stå upp för kvinnor på riktigt? Alla kvinnor? Skriv under.

Tack!

2023-03-11 06:35:49 +0100