Till: Vård och omsorgsnämnden

Protest emot sjuka scheman i vården.

Ge oss vårdpersonal som arbetar i kommunen friheten att påverka våra scheman. De förändringar vi står inför år 2020 kommer att bli förödande för personalens familjeliv och fritid. Vi ser framför oss ett ökat antal sjukskrivningar och personal som säger upp sig för att de inte orkar längre. Detta kan vi inte ta!

För att få bättre arbetsvillkor för oss som arbetar vården i kommunen. För att vi ska få viss makt över vår vardag och få tid för återhämtning och ett fungerande socialt liv.

Skövde kommun

• Jag och många med mig har redan tackat för oss. Och fler kommer sluta. Ska det finnas någon personal kvar att ta hand om våra äldre måste man börja lyssna på dom som arbetar för att undvika massflykten som är i antågande. Alla förändringar hittills har blivit till det sämre för både oss & brukare, kostat massor och gjort personalen sjukare. Dags att man börjar lyssna på dom som förstår sig på verksamheten! Och det är uppenbarligen inte människor på ledande poster.
  • Jobbar i vården och med de nya schema vi har får vi knappt någon återhämtning alls.
  • För att vårdpersonalen skall orka jobba kvar.

2019-10-19 17:14:47 +0200

2019-10-18 13:40:42 +0200