Till: Folkvalda politiker och partier i styrelserna för bostadsbolaget Poseidon och Framtidenkoncernen

Rädda Marconigatan! Stoppa utförsäljningen av allmännyttan!

Stoppa utförsäljningen av allmännyttan på Marconigatan!

Stöd vår kamp så att alla kan bo kvar!

Stöd vår gemensamma kamp för att stoppa den planerade utförsäljningen av våra hem till ett fastighetsbolag vars enda mål är vinst. Privata fastighetsbolag gör vinst bl.a. genom att lyxrenovera och sedan chockhöja hyran.

Vi vill att våra hem ska vara kvar inom Allmännyttan och att Allmännyttan ska gå tillbaka till sin historiska roll med en inkluderande bostadspolitik så alla har en plats att kalla hemma.

Undersökningar visar att om hyran höjs med 50% kommer minst en tredjedel av hyresrättsinnehavarna tvingas lämna sina hem! Vi känner förtvivlan och rädsla för att bli hemlösa, i en stad med enorm bostadsbrist. På grund av icke-nödvändiga renoveringar och sanslöst höga hyror för nybyggnation, är det snart helt omöjligt att få en hyresrätt med rimlig hyra.

Denna namninsamling är till för alla som är emot utförsäljningen av allmännyttan. Våra hem är ingen handelsvara. Allmännyttan ska utvecklas, inte avvecklas!

/Nätverket stoppa utförsäljningen av Marconigatans Allmännytta!

2018-06-20 07:11:46 +0200

2018-06-11 10:31:14 +0200