Till: Idrottsborgarrådet i Stockholms stad

Rädda Nattfotbollen och AIF Kista

AIF Kista har under tio års period bedrivit nattfotboll för ungdomar mellan 16-20 år i Järva. Nattfotbollen har blivit en naturlig mötesplats för ungdomar i Järva istället för att hänga ute i torgen i Kista, Husby, Rinkeby, Tensta och Hjulsta har nattfotbollen lockat ungdomar till idrottshallarna. Nu hotas AIF kista som driver nattfotbollen och krävs betala tillbaka föreningsbidrag på 1,5 miljoner kronorna av idrottsförvaltningen och verksamheten att upphöra som berör 300 ungdomar i Järva. Nu vänder vi oss till idrottsborgarrådet i Stockholm stad Jan Valeskog socialdemokrat att agera och låta nattfotbollen och AIF Kista fortsätta i Järva. Det område i Sverige som är mest drabbat av ungdomskriminalitet och dödskjutningar är nattfotbollen ett av de allra viktigaste brottsförebyggande insatserna staden kan göra för våra ungdomar.

I Järva är nyrekryteringar till organiserad kriminalitet ett stort problem allt fler
barn och unga rekryteras i den grov organiserade brottsligheten. För att bryta denna trend tycker vi att idrotten är en kraftfull brottförebyggande insats. Hjälp oss att kämpa för rättvisa och låta nattfotbollen i Järva fortsätta. Vi tycker att det är orimligt och kräver att att idrottsförvaltningen slutar häxjakten på Said Ali tillika AIF Kista.

Hur den kommer att överlämnas

Vi kommer att lämna över namninsamlingen fysiskt och digitalt till idrottsborgarrådet i Stockholms stad, Rinkeby-Kista stadsförvaltning samt till lokala politiker.

Stockholm, Sverige

2023-03-03 22:17:15 +0100

2023-01-04 16:01:39 +0100

Snart är vi uppe i 200 underskrifter, tack till er alla som stöttar oss i denna viktiga fråga.

2023-01-04 14:02:39 +0100

2023-01-04 12:32:20 +0100