Till: Samtliga riksdagsledamöter

Förbjud organiserad rasism

Förbjuda nazistiska/rasistiska organisationer och att det är straffbart som FN konventionen för mänskliga rättigheter kräver: Sverige har skrivit under men ingenting händer.

FNs förklaring om de mänskliga rättigheterna. Artikel 1.

Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De är utrustade med förnuft och samvete och bör handla mot varandra i en anda av broderskap. Rapporter om ökad rasism och främlingsfientlighet i Sverige är djupt oroande. Diskriminering av romer, muslimer och migranter, hatbrott inklusive bränder mot moskéer och asylboenden bör särskilt uppmärksammas, speciellt i ljuset av allt fler neonazistiska och rasistiska rörelser som ökar i omfattning. FN uttrycker även missnöje med att Sverige inte har en nationell institution som övervakar mänskliga rättigheter. Man uppmanar svenska regeringen att förbjuda rasistiska och extremistiska organisationer.
Detta är anledningen till att varje demokratiskt och sunt tänkande människa måste oroa sig för när Nordfront och andra rasistiska organisationer ökar i stöd och fundera på vad det innebär när vi pratar demokrati. Att vi tillsammans står upp i en enad front och motarbetar detta främlingshat

Så frågan kvarstår. När skall dessa rasistiska nazi partier, organisationer och grupperingar förbjudas i Sverige. Som Olof Palme sade i ett tal: "Det få inte finnas vi och dom - det finns bara VI"

Det är hög tid dessa rasistiska/fascistiska partier och organisationer FÖRBJUDS en gång för alla. Gör din röst hörd och ställ krav på politikerna NU

2019-06-30 17:46:13 +0200