Till: Statsminister, Regeringen, SL

Stoppa polisens och ordningsvakters maktmissbruk och övervåld!

En förändring måste ske gentemot ordningsvakter och poliser hur dom behandlar människor med sitt övervåld och maktmissbruk. Dagens händelse med en gravid kvinna som blir nerbrottad i tunnelbanan, är bara en av många tragiska händelser som sker runtomkring i Stockholm varje dag. Ni måste göra något åt detta, vi känner oss inte trygga på våra egna gator.

Det är dags att sätta stopp för väktare/ordningsvakter/polisers maktmissbruk och övervåld. Vi är många som känner ett stort obehag och missnöje för polisen och ordningsvakter idag. Vi är för många som blivit utsatta för deras övervåld och maktmissbruk, händelserna anmäls men ingenting händer. Vi känner oss maktlösa, och ingen tror på oss. Det här är människor i tjänst som ska skapa vår trygghet, men det är snarare tvärtom.

Med en namninsamling kan vi visa vårt missnöje, och få igenom en förändring. Låt oss inte bli en stad där vi ska acceptera övervåld från folk i uniformer. Låt oss inte tystas ner! Hör våra röster och stoppa deras våld!

2020-11-01 15:21:20 +0100

2019-02-02 18:09:27 +0100