Till: Jimmie Åkesson, Ebba Busch, Johan Persson, Ulf Kristersson

Stoppa regeringens förslag om att kunna ändra permanenta uppehållstillstånd till tillfälliga!

Hej,
Den 17:e november 2022 blev Mikael Ribbenvik intervjuad av SVT där han framförde er åsikt gällande att SD och ni i regeringen vill se över möjligheterna att kunna ändra redan utfärdade permanenta uppehållstillstånd till tillfälliga uppehållstillstånd.
Att sätta människor som flytt hit från sina hemländer i en situation där de inte längre vet om de kan få stanna i Sverige, trots att de startat upp sina liv här, skaffat barn och barnbarn och ett stabilt jobb är oerhört skamligt och väldigt omänskligt.
I många fall så innebär detta att ni skickar tillbaka folk till antingen krigshärjade områden eller till länder som inte supportar homosexualitet eller mänskliga rättigheter. I flera länder bestraffas denna typen av brott med hårda fängelsestraff eller dödsstraff.

Införs detta kommer det skapa fler problem när det istället inte längre finns en vits med att faktiskt visa framfötterna på sitt jobb, viljan att lära sig svenska språket och integrera sig i samhället kommer minska i takt med att fler och fler inser att Sverige inte vill ha dessa fantastiska människor kvar i landet.
Det jag skriver om ovan är något som ni på den blåbruna sidan verkligen skyltat med i partiledardebatterna när valet vankades, något som ni grovt kommer motarbeta om förslaget skulle gå igenom.
Denna generalisering som ni gör med detta förslag, att alla människor med utländsk bakgrund, är de som begår alla brott, som inte sköter sig är rent av patetiskt. Jag ber er övriga partier (M, KD,L) visa lite ryggrad och markera för Jimmie Åkesson och hans partimedlemmar att detta är ett skamligt förslag! Gå inte vidare med detta, det kommer förstöra det svenska samhället!

Värdesätter du mänskliga rättigheter, vill du engagera dig och faktiskt hjälpa till att stå upp för något som du tycker känns fel.
Snälla skriv under denna namninsamling som jag med glädje kommer skicka till de ansvariga!
När intervjun sändes på SVT så kände jag en personlig avsky och blev otroligt arg över att så många människor släppt in ett parti som SD.
Anledningen till att jag kände så är för att min bild av att jobba med människor som flytt från olika länder av olika anledningar, är att de alltid varit de bästa anställda jag hade kunnat tänka mig. Har många vänner med utländsk bakgrund som är helt fantastiska och av det som jag jobbat med eller haft som anställda så har ingen av dem varit dålig på något sätt!
Det finns så otroligt många fina människor därute som nu stämplas som ett problem, de känner sig inte önskvärda i Sverige trots att de byggt upp karriär och familj i Sverige. Nu kan de plötsligt riskera utvisning!
Detta är inte det Sverige som jag vill leva i!
Jag känner att de förslag som SD kommer med innebär att man drar alla människor över samma kam och denna generalisering gillar jag verkligen inte.
Jag kan inte vara tyst och känner att jag vill göra detta och försöka påverka. Vill inte vara tyst!

Hur den kommer att överlämnas

Jag kommer skicka denna insamling till sittande regering och samtliga blåbruna partiledare!

2022-11-30 10:38:29 +0100

2022-11-29 23:32:52 +0100