Framgångsrika kampanjer

Framgångsrika kampanjer
  • Porta SD från förintelsens minnesdag
    Björn Söder kom inte till minnesstuden. Den officiella orsaken var att han var hemma med sjukt barn. Vi tror det var allt tryck som gjorde att han gjorde avvägningen att det inte var värt det. Nu måste vi se till att han och SD inte ens bjuds in nästa år!
    10 899 Underskrifter
    Skapad av Mitt Skifte
  • Stopp av ordningsvakternas övervåld nu!
    Regeringen vill utreda lagstiftningen om ordningsvakter och väktare. "Ganska uråldrig" kallar inrikesminister Mikael Damberg den.
    5 749 Underskrifter
  • Rädda Uvbergsviken
    Ärendet återremitterades den 12/6-2018 och skall nu, helt utan ändringar, upp igen i kommunfullmäktige för ett definitivt beslut ja eller nej, den 10/12-2019” Tomterna kommer att hamna så nära som 70 meter från badstranden om de styrande politikerna röstar fram sitt förslag, vilket innebär att de som vill sola högt upp på gräset i princip kommer att ligga bara meter ifrån tomterna, som uppgjort för obehag och konflikter tyvärr. Med andra ord, hjälp till att stoppa detta vansinne. Fyll i ditt namn idag, din röst kan vara helt avgörande.
    2 249 Underskrifter
    Skapad av Patrick L
  • Skicka inte sjuka med sopbilen
    De har dragit tillbaka sitt förslag om sopbilar!
    471 Underskrifter
    Skapad av Erik Melin Picture
  • Förhindra nedläggning av Barnmottagningen i Ulricehamn
    Politikerna beslutade 24/9 på Regionstyrelsemöte att inte lägga ned Barnmottagningen i Ulricehamn och Lerum.
    1 015 Underskrifter
    Skapad av Malin Bergman
  • Rädda Nattis!
    Socialdemokraterna backade!
    1 624 Underskrifter
  • 11 953 Underskrifter
    Skapad av Maria Henriksson Picture
  • Bokus m.fl bokförsäljare, stoppa spridningen av farliga vaccinlögner.
    AdLibris och Bokus tar bort boken! DagensETC, Jättarna backar – slutar sälja bok som lurar barn om vaccin, https://www.etc.se/inrikes/jattarna-backar-slutar-salja-bok-som-lurar-barn-om-vaccin
    637 Underskrifter
    Skapad av Kicki Sahamies
  • Avskaffa karensdagen och karensavdraget