Till: Politiker och Stadsbyggnadskontoret

Rädda Kastanjeparken

Stockholm stad beslutade i november 2020 om ett start-PM för byggnation av 150-200 bostäder i lekplatsen Kastanjeparken (Brådstupsparken) och det tillhörande skogsområdet i Mälarhöjden. Samråd är planerat till Q4 2021.
Vi värnar om barn och natur och vill bevara lekplatsen Kastanjeparken och dess skogsområde!

Stockholm stad beslutade i november 2020 om ett start-PM för byggnation av 150-200 bostäder i lekplatsen Kastanjeparken och det tillhörande skogsområdet i Mälarhöjden. Samråd är planerat till Q4 2021.

Hägersten förtätas ytterligare och förlorar ett värdefullt park- och skogsområde som lockar till lek och rörelse. Den oas där barn och unga idag kan leka, gunga, cykla, sparka boll, grilla korv, utforska naturen och röra sig fritt ska ge plats åt 7-9 flerbostadshus och ytterligare 5 hus längs med Klubbensborgsvägen. Och det samtidigt som det planeras ytterligare 900 nya bostäder i närområdet.

Vi vill att:
Lekplatsen Kastanjeparken och skogsområdet bevaras och rustas upp.

Vill du också vara med och rädda Kastanjeparken?
Skriv under vår namninsamling

Brådstupsvägen 11, 129 39 Hägersten, Sverige

• Låt grönområden vara!!
  • En underbar park och oas för så många i närområdet. Ytan ger välbehövlig och livsviktig motion för barn i alla åldrar och främjar till god hälsa. Dessutom en stor kulturell och historisk plats. Vem minns inte ”En snigel i ögat” från 90-talets SVT. https://www.svtplay.se/video/28745158/snigel-pa-ogat?id=jNdqBg8
  • Grönområdet vid Klubbenborgsvägen och Kastanjeparken/Brådstupsparken är en oas av grönska och lugn för både barn och vuxna dessutom har området ett historiskt och kulturellt värde. Ett stort ingrrepp här är oåterkalleligt och har en negativ inverkar på stadbilden för evigt.

2021-06-04 20:19:56 +0200

1,000 underskrifter nådda