Till: Jag vill påverka politikerna!

Stoppa Försäkringskassans vårdslöshet!

Politikerna måste omstrukturera hela Försäkringskassan och det är Nu! Människor lider av försäkringskassans väldigt skeva sätt att jobba! Det måste bli ordning och reda inom Försäkringskassan och politikerna är dom som kan ta beslut om hur Försäkringskassan bör omstruktureras och utvecklas till hur vi faktiskt lever 2019. Systemet är uråldrigt och vi vill ha förändring NU!

Sluta skyll på varandra!
Ni måste gå ihop över blockgränserna! Ni måste se bort från era olikheter och åsikter. Ni ska ta ert ansvar ihop och komma med en gemensam förändring! För det är ert ansvar, Svenska folket har röstat in er alla i riksdagen av en anledning!

Varför är det här viktigt?

Människor lider och går på knäna! Människor lider psykiskt, fysiskt och ekonomiskt!

Försäkringskassan tar vaken beslut eller betalar ut pengar i tid. Dom ger olika budskap om ansökningar hela tiden. Deras kundservice var överbelastad större delen av sommaren.

Det värsta av allt är att dom ifrågasätter anledningen till varför folk söker sjukpenning och annat. Läkare som har flera års erfarenhet inom sitt yrke!

Hur den kommer att överlämnas

Jag tänker personligen överlämna denna i riksdagshuset!

• Har precis fått avslag på ansökan om sjukpenning efter 14 års sammanhängande sjukperiod trots två läkarintyg samt många, långa sjukperioder fr o m 90-talet. Inget besked på ansökan om sjukersättning för två år sedan samt en nyare ansökan från 2019, i stället nu avslag på sjukpenningsansökan med hänvisning till Af att söka jobb. Helt sjukt.
  • Jag tycker det har gått för långt, när sjuka människor får avslag när är berättigad till sjukersättning m.m och för att min man är rullstolsbunden men är inte beviljad till 100% handikappersättning. Båda benen är amputerade, vänster arm är förlamad behöver hjälp med allt, han har diabetes, fått tre stycken stroke, bypassoperation.
  • Bland annat för att min vän råkade ut för en trafikolycka och fortfarande är konvalescent när hon blir av med sin sjukpenning och uppmanas att stå till arbetsmarknadens förfogande. Hon är en lysande förskollärare och kommer att fortsätta att vara det när hon väl är frisk igen. Försäkringskassans agerande hotar hennes tillfrisknande enligt mig!

2019-09-24 20:01:57 +0200

2019-09-23 12:46:23 +0200