Till: Migrations verket

Låt Illija stanna i Sverige!

Låta Illija stanna med sin familj och vänner och få gå klart hans utbildning.

Eftersom hela hans familj och nära och kära är i Sverige, han är 16 och då ska man inte skiljas från sin familj och flytta till ett annat land. Han har bott 4 år i Sverige och är en del av samhället. Han går i skolan här och har hela sitt liv här och nu helt plötsligt ska han skickas till Serbien och behöva starta ett nytt liv helt ensam utan sin familj. Han har ingenstans att ta vägen i Serbien.

Karlstad, Sverige

• Killen kom hit för 4 år sedan och redan lärt sig språket bra. Så pass bra att han även startat att göra musik på svenska. Han går i skolan här och har redan skaffat jätte många vänner. Han är även tränare för ett fotbollslag på kronoparken. Det går inte att han tvingas tillbaka. Han tar hand om sina nära och kära. Jag förstår verkligen inte varför han måste tillbaka
  • Man kan inte leva utan sina föräldrar det är omöjligt. I Sverige så ska föräldrarna/vårdnadshavare ta hand om barnet tills det året den fyllt 18 år, men tydligen så funkar det inte så. Hur har ni tänkt er att en 16 åring kille utan förälder eller kusiner ska försörja sig själv i Serbien. Tänk lite efter innan ni gör slutsater!!!
  • För han är bara ett barn han är inte 18 än och att han ska skickas tillbaks till Serbien för att starta ett nytt liv kan påverka hela hans framtid, speciellt om han inte har någon där som han känner sig trygg med eller som han inte känner.

2021-05-05 21:28:35 +0200

1,000 underskrifter nådda