Till: Den styrande grönblåa majoriteten i Farsta stadsdelsnämnd

Nej till stängda parklekar och fritidsgårdar i Farsta

Beslut togs om att låta fritidsgården vara kvar, Mitti.se nämner namninsamlingarna som ett kraftfullt protestverktyg: https://mitti.se/nyheter/fritidsgardar-besparing-soderort/?omrade=farstaskondal&view=app

Nej till stängda parklekar och fritidsgårdar i Farsta

Det har framkommit att man planerar att lägga ned två parklekar och en ungdomsgård i vår stadsdel Farsta.
De berörda verksamheterna är:
Parkleken Fagerlid
Parkleken Odlarängen
Västboda ungdomsgård

Detta föreslås då man saknar pengar till barn, kultur och fritid, vilket är ett resultat av de styrande grönblåas budget. Dock är varken nästkommande budget eller detta beslut klubbat än och vi vill att man tänker ett varv till och skjuter till de pengar som behövs för att fortsätta bedriva dessa verksamheter.

Det är oerhört viktigt att erbjuda våra unga en meningsfull fritid och ovärderlig för det förebyggande arbetet. Vår unga måste ha platser att gå till där det finns engagerad personal. Utan dessa verksamheter finns risk att man istället skapar otrygghet för våra ungdomar.
Vi vill att Farsta ska fortsätta vara en bra plats att växa upp i och för att vara det är det viktigt att bevara våra fungerande verksamheter.
Nej till att stänga våra parklekar och fritidsgårdar i Farsta.

Farsta, Stockholm, Sweden

• Vi behöver ökade investeringar i skola, sjukvård och äldrevård - inte nedskärningar. Många verksamheter går ju redan på knäna!
  • Varför ska det alltid sparas på våra barn, rut och rot är rena slöseriet med våra skattepengar det borde istället satsas på allas vår framtid nämligen barnen. Det dessa politiker tror är att spara pengar är raka motsatsen, att förebygga kostar mindre och inte bara i pengar utan framförallt i liv.
  • Det är helt galet att spara in på barn o speciellt ungdomar, som då hittar på dumheter o bildar gäng el börjar må dåligt pga dålig sociala samspel med andra ungdomar o vuxna förebilder! Alla har inte bra föräldrar.

2020-02-27 09:38:04 +0100

Namninsamlingen är en framgång med 780 underskrifter