Till: Kommunfullmäktige i Göteborg

Stoppa förslaget om ombildningar och förbud mot fler hyresrätter i förorter i Göteborg

Centern har anslutit sig till de borgerliga partierna i frågan om att tvinga fram ombildningar av hyresrätter särskilt i utsatta områden och hyresrättstäta områden i centrum. De vill också förbjuda hyresrättsbyggande i förorter. Det innebär att de borgerliga har majoritet om de har stöd av SD i frågan.

Läs mer här:

Skriv under namninsamlingen för att försvara hyresrätten och fler hyresrätter med rimliga hyror i Göteborg.

För att Göteborg redan idag har en mycket lång kö till hyresrätter. Privata hem är ingen lösning för låg- och medelinkomsttagare. Det kräver mycket höga lån som utesluter väldigt många ur medelklassen. Dessutom kan den som äger sin bostad tvingas sälja denna om hen hamnar på försörjningsstöd. Därutöver kan man behöva sälja sin bostad vid finanskriser som den som råder nu till ett underpris som inte täcker bostadens lån.

Göteborg, Sverige

2023-01-19 08:35:18 +0100