Till: Politikerna i Göteborg

Hemtjänstupproret i Göteborgs stad

Att alla skriver under och hjälper till i vår gemensamma kamp för bättre arbetsmiljö, arbetsvillkor, högre lön, kringtid och transport tid.

Att politiker,stadsdelsdirektörer,sektorschefer,områdeschefer och enhetschefer börjar lyssna på oss som är proffs på vårat jobb. Vi vill inte förlora mer kollegor och förhindra så inte fler drabbas av psykisk ohälsa.

Gothenburg, Sweden

• I 60-70 år har en människa skött sina lakan perfekt. Plötsligt kommer främmande människor in och rycker sängkläder ut sängen och kör de på 40°, rotar i dina skåp och bäddar med vad som helst. En stund senare kommer tredje främmande människan in och dammsuger. En stund senare den fjärde som vikt lakan fel och det är inte rent. Mycket hade hon kunnat göra själv om tid fanns att visa vägen till tvättstugan
  • Vi undersköterskor måste få bättre status och fler måste lyssna på oss! Samtidigt måste vi få göra det som vi är utbildade till och inte städa och handla! Nu måste det bli skillnad på en undersköterska och ett vårdbiträde, utbildning ska löna sig i längden !
  • Är själv undersköterska och kämpar på!

2020-02-18 20:53:10 +0100

2019-11-30 07:13:31 +0100