Till: Södertäljes kommunledning

Låt Vikingabyn i Södertälje bestå

Södertälje kommun bör omgående förlänga arrendet, som de gjort sedan Ideella föreningen timmerhantverkare startade för 20 år sedan. Kommunens planer var då eftersom gedigna hantverksbyggda hus byggdes vilka kommer att stå i flera hundra år att "för all framtid" förlänga arrendet.

Vikingabyn tog hand om, utbildade och skapade vilja och engagemang hos "de killar" som ingen annan ville ha.
Statistiken för Vikingabyn säger mer än all info. Det finns knappt en grabb som gått /startat på Vikingabyn, där fått "sin egen vilja" att utvecklas. Plugga, börja jobba
som misslyckats.
Nära 100% lyckat resultat.
Främst tack vare arbetsmetoder av ledningen "Som talade till killarna så de själva kände att "-Fan, det här är ju toppen".

Nu vill Södertälje kommun utan anledning att Föreningen ska sluta med verksamheten p G a Svågerpolitik.
(Nån med kontakter inom kommunen har insett att detta skulle kunna vara en kassako skattefinansierad - som Södertäljes andra kända Av Kommunen stödda skandalhärvor, där endast några få penningkåta intressenter gör stora pengar.Såsom " Hakefjorden-Hakefjorden härvan - där påhittade medlemmar betalades för . Återbetalningsskyldiga 7 mkt.
Såsom de flera "Assistanshärvorna" där folk låg och låtsades vara sjuka och några få tjänade förmögenheter. Dessa exempel utan någon nytta alls för Södertälje.

Vikingabyn har däremot varit en enorm resurs, tillgång och drivits med framgång och till nytta för hela kommunens innevånare, av person/-er som lagt ner sitt engagemang.