Till: Göteborgs politiker i Kommunfullmäktige

Rädda museet Emigranternas Hus i Göteborg

Politiker! Göteborg fyller 400 år 2021!
Se till att museet Emigranternas Hus i Göteborg får de kommunala verksamhetsanslag som de omedelbart behöver så vi i Göteborg kan få fira Göteborg 400 år 2021 tillsammans med museet Emigranternas Hus och tillsammans med all deras samlade Svenska Utvandrarhistoria. Och se till att detta museum får finns kvar i nuvarande lokaler i många, många, år framåt.

Göteborgs fyller 400 år 2021 och museet Emigranternas Hus behöver få det verksamhetsstöd de behöver för att museet ska kunna överleva till 2021 - och överleva många många år framåt. Museet är fyllt av material från den Stora Svenska Utvandringen till USA på 1800-talet. Och museet är beläget i just de lokalerna där "De Nya Svensk-Amerikanerna" reste ifrån.

Hur den kommer att överlämnas

Denna namninsamling kommer jag digitalt att skicka över till de styrande politikerna i Göteborgs Kommunfullmäktige!
- - - - -
Mitt Skifte skriver: (för allas våran säkerhet - red. anm.)
På grund av GDPR kan vi inte lämna ut vilka som har skrivit under kampanjen. Då uppgifterna kan hamna i händer på grupper som skulle kunna använda dem för att trakassera aktivisterna till kampanjen.
- - - - -

Göteborg, Sverige