Till: OROSANMÄLAN: Öppet brev till regeringen medNamninsamling. Vidta åtgärder nu!

SLÄPP UT ASYLSÖKANDE UR FÖRVAR, NÖDBISTÅND TILL PAPPERSLÖSA - STRYP CORONA

Orosanmälan: Släppa ut asylsökande ur förvar, som inte kan utvisas nu under covid-19 pandemin, då deras länder inte tar emot dem. Vi har redan corona på förvar. Släpp ut dem och ge dem och alla papperslösa nödbistånd för bostad, mat och sjukvård. Så att de inte försöker arbeta svart, hamnar i misär, vilket sprider corona som en löpeld. Corona gör inte halt vid några gränser, städer eller hus. Corona gör inte skillnad på människor. FN säger det är akut!
#SläppAllaUrFörvar
#NödbiståndNu
#StrypCorona
#LookAtSwedenNow
#UngiSverige
#SaveHumanRights

Vi måste stoppa spridningen av covid-19-pandemi och hindra den från att sprida sig ännu mer. förökar sig ännu mer. Corona gör inte halt vid några gränser eller städer. Och gör inte skillnad på människor. Den drabbar alla. Hårdast drabbas de som flytt och inte har något hem, inga pengar till boende, mat och sjukvård. FN uppmanar nu till detta för att inte corona-viruset ska sprida sig lavinartat. Det är akut!

• Jag tänker ungdomar, som måste sitta i förvar. Dom är inga brottslingar, släpp ut dom!
  • Alla i risksituationer för Covid 19 har rätt till skyddsåtgärder. Därför känns det viktigt att skriva på!
  • människor ska inte isoleras i stängda rum där människor kommer från gator där de går utan mask under en epidemi

2020-04-05 08:16:35 +0200

1,000 underskrifter nådda