Till: Regionfullmäktige för Region Gävleborg.

Stoppa chockhöjningar av priser för kollektivtrafik i Gävleborg.

Regionfullmäktige för Region Gävleborg har beslutat om att chockhöja priserna för kollektivtrafiken i regionen. Något som kommer att slå mycket hårt mot framförallt barn, ungdomar och låginkomsttagare. Dessutom rimmar det illa med politiska ambitioner om ett ökat resande med kollektivtrafiken för miljöns skull. Bakgrunden till beslutet är att minska underskottet som X-trafik har. 40 miljoner skall sparas. Med denna namninsamling så finns en önskan om att regionfullmäktige skall tänka om och titta på alternativa lösningar för att minska underskottet, finns det något annat mindre viktigt i regionen att dra in på? Kanske behöver regionskatten höjas?

Läs mer;

Se till att alla som bor i Region Gävleborg har råd att åka kollektivtrafik och tycker att det är ett attraktivt resealternativ.

Joe Hill-platsen 2, 802 50 Gävle, Sverige

2024-02-01 23:01:46 +0100