Till: ungdomar, sjukskrivna, arbetslösa.

STOPPA HÖGERNS BUDGETFÖRSLAG

Vi måste stoppa budgetförslaget som alliansen införde med stöd av SD. Vi får inte låta den svenska modellen att avvecklas.

Du som person har möjlighet att i all din makt just nu att visa att alla har rätt till en bra välfärd, detta för att det ska bli rättvist för den individ som inte kan jobba!

Varför är det här viktigt?

Alliansen (M och KD) har gjort det möjligt att införa deras budgetförslag med stöd av SD, det kommer bli en massiv nedskärning i den svenska budgeten.

en ”servetskiss” skulle man kunna kalla det. Nu är det riktigt allvarligt då höginkomsttagare får mer och vi arbetslösa, utbildande, pensionerade och sjukskrivna kommer att få mindre inkomster.

Höginkomsttagare som tjänar mer än 46000 kr i månaden kommer få minskad skatt med 500 kr! Det kommer att ge ca 200 kronor lägre i skatt per månaden för dem som tjänar runt 30 000 kronor!

detta kommer leda till avskedningar, striktare krav inom arbetsförmedlingen och ekonomikris. samt att det kommer leda till dyrare sjukvård och vård inom lss. Det är viktigt att vi står upp mot de mörka makternas politik och deras förslag då det strider mot den svenska modellen. Varje namn insamlad räknas för ett bättre Sverige, för alla!

• För det blir ett elände att leva efter en M-budget. Dessutom kanske det inte ens gick rätt till
  • Sluta med att göra det bättre för höginkomsttagare!!!
  • sunt förnuft

2018-12-21 01:35:55 +0100

Fortsätt dela! Vi vill trots allt nå 10000. Som de säger i media lär budgeten vara till sommaren som det ser ut just nu.

2018-12-14 19:10:45 +0100

1,000 underskrifter nådda