• Alla timmar ska räknas vid sovande jour
    Ingen ska behöva spendera mer än heltid på sitt arbete om det inte är nått man frivilligt väljer. Nu med katastrof scheman pga 11-timmars dygnsvila är detta viktigare än någonsin. Detta ska inte längre accepteras. Alla timmar du spenderar på ditt arbete ska räknas, ingen ska behöva arbeta mer än heltid oavsett om du sover eller inte. Jag älskar mitt jobb, men är trött på att utnyttjas just pga av det. Vet att vi är många som jobbar med hjärtat och utnyttjas just för det. Nu är vi förhoppningsvis många som är trötta på detta och vill se en rättvisa. Det får vara nog nu.
    213 av 300 Underskrifter
    Skapad av Angelica Rosén
  • Få tillbaka 10 timmars natt arbetspass! För HELA dygnets arbetsmiljö
    För att vi på natten får tillbaka 10 timmars arbetspass kommer att leda att minska stressen hos dagpersonalen och kunden får en mindre stressad personal . Som kan vara mer här och nu och att på grund av minskad stress kan medarbetare prestera mer och bättre kvalitet
    1 061 av 2 000 Underskrifter
    Skapad av Marija Bajic
  • Högre Pensioner
    Pensionerna har negligerats i årtionden och sjunkit katastrofalt lågt. Den sjunkande svenska valutan, gör dessutom att effekten blir dubbelt värre. Därför måste det till en genomgripande förändring, snarast. Denna fråga måste lösas så fort som möjligt. Pensionärerna far illa, medan politikerna rullar tummarna och ingenting händer.
    31 av 100 Underskrifter
    Skapad av Jan Stenborg
  • Stoppa utnyttjandet av migrantarbetare på ChouChou
    Som Stockholms LS av SAC och Solidariska Byggare visat är exploateringen av migrantarbetare ett svårt problem som växer namn. Dels är villkoren överlag hemska och dels är praktiken att vägra betala ut löner för arbetad tid till migrantarbetare utbredd. Migrantarbetare måste få samma villkor som sina kollegor. Dels för sin egen skull, och dels för att om vi accepterar fifflet med migrantarbetare kommer det sprida sig till arbetsmarknaden i övrigt.
    118 av 200 Underskrifter
  • Svik inte Särna - låt äldreboende, vårdcentral & simhall vara kvar!
    Att fortsätta att utarma Särna gynnar varken Särna eller Älvdalens kommun i stort. En kommun behöver leva i alla dess delar och utan samhällsservice, som alla i en kommun förtjänar att kunna ta del av på nära håll från sitt hem, påverkas kommunen, företagarna, ortbefolkningen och turisterna negativt. En levande kommun lockar fler att flytta till kommunen, och det lockar fler turister.
    895 av 1 000 Underskrifter
  • Stoppa uppsägningarna av barnskötare, elevassistenter och resurspersonal i Karlstads kommun!
    För att vi tillsammans ska sätta press på politikerna i Karlstads Kommun, vi är starkare tillsammans.
    843 av 1 000 Underskrifter
  • 20 av 100 Underskrifter
  • Vi som är emot att A-kassan och aktivitetsstödet sänks.
    Arbetssökande och andra intresserade kan gå med i kampanjen eftersom alla vill kunna leva ett drägligt liv även utan ett jobb. Regeringen vill över tid straffa personer ekonomiskt som befinner sig länge i sin arbetslösa tillvaro. Att gradvis försämra livet för arbetssökande är inte rätt väg att gå för att återfå arbetssökande in i ett yrkesliv.
    700 av 800 Underskrifter
    Skapad av Marcus Malmsten
  • Vi som vill ha Nattis i Gällivare!
    Förr har denna frågan tagits upp, senast i höstas och då har man fått till svars att det är för litet intresse. Men när har man senast gjort en ny intressekontroll? Ju fler vi är som skriver under, ju fler visar vi behovet som är i behov av Nattis!
    70 av 100 Underskrifter
  • Inga amerikanska baser. Folk mot DCA – Riv avtalet!
    • Vi i Sverige måste återta vårt lands självbestämmande som nation!  • Våra demokratiska fri- och rättigheter måste både skyddas och förstärkas!  • Inga USA baser ska finnas på svensk mark! • Inga kärnvapen ska finnas i Sverige! • Varmt välkomna alla att sprida denna namninsamling vidare! • Låt oss bli minst 100.000 undertecknare och gärna ännu fler!
    27 783 av 30 000 Underskrifter
    Skapad av Lisbeth Henricsson och Jonas Karlsson
  • Inga civila kontrollanter i Göteborg!
    Staden är till för alla. I Göteborg ska människor kunna röra sig fritt, utan höga kostnader och övervakande kontrollmekanismer som som leder till ytterligare exkludering av de redan utsatta. Klimatkrisen kräver att alla tar sitt ansvar, det gäller även Västra Götalandsregionen och Västtrafik. I både Tyskland och Frankrike subventioneras taxorna kraftigt för en billigare och mer lättillgänglig kollektivtrafik. I svenska Norberg erbjuds gratis busslinjer. I Göteborg gör man tvärtom. Här ökar både priset och kontrollen. Göteborg är en mycket segregerad stad som har expanderat längs spårvägen för de fattiga och längs motorvägarna för de rika. En billig kollektivtrafik tryggar därför de resurssvagas tillgång till staden samtidigt som de ökar incitamenten för de rika att lämna bilen hemma. Så länge kollektivtrafiken inte är tillgänglig för alla kommer våra städer segregeras och klimatkrisen förvärras. Civilklädda biljettkontrollanter är ett steg i helt fel riktning. Men tillsammans kan vi göra en annan kollektivtrafik möjlig! Skriv under namninsamlingen och läs mer här https://alltatalla.se/kollektivtrafik-gbg/
    5 998 av 6 000 Underskrifter
    Skapad av Allt åt alla Göteborg Picture
  • Rätten till en jämlik klimakterievård!
    Allt för många kvinnor går i onödan och mår dåligt på grund av att de inte blir lyssnade på i den offentliga vården! Inte sällan behöver vi kvinnor ”slåss” för att få en god klimakterievård som både kostar pengar i den privata vården och tid och ork som vi har begränsat av pga klimakteriebesvären! Klimakterieläkemedel såsom Östrogenplåster Estradot har varit restade i Sverige sedan 2022, vilket tvingar kvinnorna att handla läkemedel utomlands trots att det ska ha rätt till den vården i Sverige! Läkemedelsverket anser att det kostar för mycket att upphandla läkemedlen, vilket leder till oerhört lidande för kvinnan men också indirekt hennes familj och de runt omkring henne! För att inte tala om den kostnad det medför med hög sjukfrånvaro så många av symtomen kan också härröras till utmattning och många kvinnor får gå obehandlade år efter år med allt det mänskliga lidande det medför på en individ-och samhällsnivå! Idag följa inte symtomen hos kvinnorna upp utan istället föreskrivs ofta antidepressiva läkemedel i brist på okunskap! Många av oss kvinnor får lida i åratal innan vi om vi har tur får hjälp! Det kostar både tid och pengar något som är en bristvara hos de drabbade! Istället möts kvinnorna av okunskap och bristande tillvägagångssätt av läkare! Många gånger så skrivs det ut antidepressiva till kvinnor som istället skulle behöva bli lyssnade på och få hjälp att reda ut vad de behöver som en ändrad livsstil med kost och motion samt hormonterapi. Sverige kan bättre än att låta kvinnor få lida år efter år! Gör om och gör rätt!
    2 519 av 3 000 Underskrifter
    Skapad av Jemima Andersson